Praktijkinformatie

De praktijk zal geleidelijk aan een transformatie ondergaan en van naam veranderen: “Huisartsenpraktijk Triverius” wordt “HOLI-TRI”, verwijzend naar “HOLIstische gezondheidspraktijk TRIverius”.

Focus op de zieke, niet langer op de ziekte

We zetten in op een holistische benadering van patiënten met focus op de zieke en niet langer op de ziekte. Daarom bied ik vanaf januari 2024 de mogelijkheid om afspraken in te boeken voor homeopathie, biopunctuur en homotoxicologie (ontgiftingskuren) of een combinatie daarvan.

Het begrip “positieve gezondheid” staat binnen onze praktijk voorop met van bij het begin oog voor de bio-psycho-sociale aspecten van de patiënt, waarin ziel, lichaam en geest onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Ons uitgangspunt is te streven al ons kennen en kunnen te combineren, ten goede van jou als patiënt. De principes van de klassieke geneeskunde worden zeker in ere gehouden.

Door de combinatie van beide zal ik, Dr. Kris Cooman, nog vele jaren massa’s voldoening halen uit mijn werk als holistisch arts en kracht putten om mij de komende 20 jaar meer dan ooit in te zetten voor uw gezondheid en welbevinden.

Praktische afspraken

We willen zo veel mogelijk patiënten van dienst zijn. Daarom vinden raadplegingen enkel in het kabinet plaats (GEEN huisbezoeken meer). Bewoners van woonzorgcentra worden (behoudens uitzonderlijke omstandigheden 1x per maand bezocht op vaste dagen.  Aanvullend blijven wij uiteraard ook telefonisch beschikbaar voor bijkomend advies. Ons doel is om elke patiënt in de best mogelijke omstandigheden te helpen. Daarnaast is er het toenemende huisartsentekort in onze regio en de daaraan gekoppelde werkdruk.

Gelieve daarom rekening te houden met enkele praktische afspraken:

  • Twijfel je of je een doktersafspraak nodig hebt?

Kijk het na op:

  • Een afspraak maken?

o   Wacht niet te lang om deze vast te leggen. Een geplande controle boek je liefst één tot twee weken op voorhand in. Indien je de keuze hebt, boek bij voorkeur liefst een afspraak op een andere dag dan een maandag, brugdag of na een verlengd weekend. Zo kunnen mensen die in het weekend ziek werden, vlot terecht.

o   Consulteer de mogelijkheden online via www.holi-tri.be

  • Volle online agenda?

o   Contacteer het (tele)secretariaat. Doorgaans hebben we elke dag nog afspraken ter beschikking die niet online staan, specifiek voor mensen met dringende problemen.

o   Wees geduldig: het beluur (tussen 9u-11u) kan heel druk zijn waardoor we niet altijd onmiddellijk te bereiken zijn. Indien de praktijkverpleegkundige in gesprek of verhinderd is krijgt u een antwoordapparaat te horen. Spreek uw naam en telefoonnummer in en u wordt zeker zo spoedig mogelijk teruggebeld of haak terug in en probeer het enkele ogenblikken later opnieuw. Buiten deze uren (tussen 08 en 09u en tussen 11 en 19u) kan u via hetzelfde vaste nummer bij het telesecretariaat terecht.

  • Kom ruim op tijd.

Mogelijks loopt een raadpleging uit, daarvoor vraag ik uw begrip. Ik probeer iedereen zo goed als mogelijk te helpen. Neem de twee volgende puntjes in acht om wachttijden te vermijden.

  • Maak 1 afspraak per persoon.

Komt u langs met gezinsleden of een familielid dat ook een klacht of vraag heeft? Maak dan 1 afspraak per persoon.

  • Bespreek maximaal 2 items of klachten per raadpleging.

Een routinecontrole en herhaalvoorschriften opmaken zijn reeds 1 item.

  • Raadpleging annuleren

Bel tijdig (> 24u op voorhand) af zodat ik nog een andere patiënt kan verder helpen.

  • Niet opdagen zonder verwittigen

Het is mijn oprechte intentie om elke patiënt de best mogelijke zorg en aandacht te bieden. Om dit te waarborgen, reserveer ik voldoende tijd voor elke afspraak.

Helaas komt het meermaals voor dat afspraken worden gemist zónder voorafgaande verwittiging. Begrijpelijk kan dit soms gebeuren, maar het herhaaldelijk niet nakomen van afspraken heeft belangrijke impact op de efficiëntie van de praktijk en vooral op de zorg die aan andere patiënten kan worden geboden.

Vanaf nu zal bij herhaaldelijke no-shows (niet komen opdagen zonder tijdige verwittiging) de betreffende patiënt worden opgenomen in een opvolgingslijst en kan een no show fee worden aangerekend. Bij een tweede incident nemen we telefonisch contact op. Bij een derde incident zullen wij u vriendelijk vragen om elders medische hulp te zoeken.

Ik waardeer uw begrip en medewerking richting een vlotte praktijkwerking voor elke patiënt.

  • Hernieuwing voorschriften voor chronische medicatie

Kom tijdig langs en voorkom zo tekorten en naschriften (voor voorschriftplichtige medicatie die afgehaald werd zonder voorschrift). Dit beperkt ook de telefoonbelasting voor apothekers. Ga vóór elke consultatie na of je nog voorschriften nodig hebt voor je vaste medicatie en bespreek dit tijdens je afspraak.

Gezondheid groeit van binnenuit: HOLI-TRI werkt vanuit lichaam, geest en ziel.

Behandelingen

Bij Holi-Tri kan je terecht voor verschillende soorten behandelingen.

28 februari 2024

Krachtige zorg voor lichaam, geest en ziel